もぐもぐ洋楽

洋楽翻訳ブログです。好きな曲やります。

Onerepublic - Wanted 和訳・解説

f:id:q1-4lyi-jaekcr7:20190915235519j:image

今回はOnerepublicの新曲wantedを和訳したいと思います。

僕の大好きなバンドなんですが久々の新曲です。

この曲は2018年夏のライブに初めて披露されたんですがリリースされたものはライブの時とは若干歌詞が違っています。

それでは和訳です。

 

[MV]

OneRepublic - Wanted - YouTube

ジャケットのバレリーナみたいにライアン・テダー踊ってます

 

[和訳]

[Verse 1]

She said, "Every time I close my eyes I feel like I could disappear

彼女は言ったんだ  「目を閉じるたびに自分がいなくなってる気がして

I could overflow an ocean with the cavalcade of all my tears

私の涙で海を溢れさせることができる気がするの

And I know I sound dramatic, but that's just how it feels"

大げさなのはわかってるけどそう感じているの」

She said, "I'm holdin' to the notion that I'll find something real"

彼女は言った 「私は真実を見つける意思を持ち続けてるの」

 


[Chorus]

Yeah, I just want to be wanted, oh

俺はただ求められたいんだ

I could use a little love sometimes

俺もたまにはちょっとの愛を使えたのかな

I just need to be needed, oh

俺は必要とされたいだけなんだ

Like to know I'm crossin' someone's mind

誰かの心に俺の顔が浮かべばいい

I just want to be someone that somebody needs

俺は誰かに必要とされる人になりたい

I just want to be more than a drop in the sea

海の中の一滴以上の存在になりたいんだ

I just want to be

なりたいだけなんだ

 


[Verse 2]

She said, "I'm countin' up my karma and I think it's time to cash it in (Cash it in)

彼女は言った  「私は罪を数えて清算しなきゃいけないと思うし

So tired of livin' in a shadow of a mountain of what might've been (Might've been)

存在するかわからない山の影に生きるのはもう疲れたの

And I know I sound dramatic, but that's just how it feels

大げさなのはわかってるけどそう感じるの

I've been looking for somebody to tell me that I'm real"

私が存在してることを教えてくれる人をずっと探してるの」

 


[Chorus]

I just want to be wanted (Oh)

俺はただ求められたいんだ

I could use a little love sometimes

俺もたまにはちょっとの愛を使えたのかな

I just need to be needed (Oh)

俺は必要とされたいだけなんだ

Like to know I'm crossin' someone's mind

誰かの心に俺の顔が思い浮かべばいい

I just want to be someone that somebody needs

俺は誰かに必要とされる人になりたい

I just want to be more than a drop in the sea

海の中の一滴以上の存在になりたいんだ

 


[Bridge]

I just want to be wanted

俺はただ求められたいんだ

Oh yeah

 

We just want to be wanted

俺たちはただ求められたいだけなんだ

Ooh


[Outro]

I just want to be wanted

俺はただ求められたいんだ

I could use a little love sometimes

俺もたまにはちょっとの愛を使えたのかな

I just need to be needed

俺は必要とされたいだけなんだ

Like to know I'm crossin' someone's mind

誰かの心に俺の顔が思い浮かべばいい

 

[感想]

この曲に続いてSomebody To Loveもリリースされてるのでアルバムが出るかもしれないですね。楽しみです。

それにしてもライアン・テダーは天才だし、いい声です。様々な有名アーティストたちがテダーとコラボしたがってるのもうなずけます。

最後までご覧いただきありがとうございました!