もぐもぐ洋楽

洋楽翻訳ブログです。好きな曲やります。

Lil Dicky - Earth 和訳・解説

f:id:q1-4lyi-jaekcr7:20191015231648j:image

今回はEarthの和訳です。現代版We Are the Worldです。

この曲は参加してるアーティストが豪華すぎてやばいですね。国境またぎまくりですよ。

2019年のEarth Dayの3日前にリリースされてます。

黒人Youtuberのリアクション動画でジャスティンビーバーのとこめちゃくちゃバカにされてて笑いました。→Lil Dicky - Earth (Official Music Video)(Reaction) - YouTube

 

【PV】

YouTube

 

【和訳】

[Intro: Lil Dicky]

What up, world? It's your boy, just one of the guys down here. Well, I could be 

調子はどうだ あなたの子供だ ここにいるただの男の一人に過ぎない 

more specific. Uh, I'm a human, and I just wanted to, you know, for the sake of

もっとはっきりさせよう 俺は人間だ 俺はただ わかるだろ 

all of us earthlings out there, just wanted to say:

地球人全員のために 言いたいことがあるんだ


[Chorus: Lil Dicky]

We love the Earth, it is our planet

俺たちは地球を愛してる 俺たちの星だ

We love the Earth, it is our home

俺たちは地球を愛してる 俺たちの故郷だ

We love the Earth, it is our planet

俺たちは地球を愛してる 俺たちの星だ

We love the Earth, it is our home

俺たちは地球を愛してる 俺たちの故郷だ


[Justin Bieber]

Hi, I'm a baboon

やあ  俺はヒヒだ

I'm like a man, just less advanced and my anus is huge

俺は人間に似てる けど進化が足りなくて肛門が大きいんだ


[Ariana Grande]

Hey, I'm a zebra

私はシマウマよ

No one knows what I do, but I look pretty cool

私が何をしてるか誰も知らないけどイケてるでしょ

Am I white or black?

私って黒いの?白いの?


[Halsey]

I'm a lion cub, and I'm always getting licked (Meow!)

私はライオンの子よ いつも舐めてもらってるのよ


[Zac Brown]

How's it going? I'm a cow (Moo!)

調子はどうだ? 俺は牛だ

You drink milk from my tits (Moo)

俺のおっぱいから出てるミルクを飲んでるだろ


[Brendon Urie]

I'm a fat, fucking pig

俺は太ってるんだ ただの豚だよ


[Hailee Steinfeld]

I'm a common fungus

私は普通のキノコ


[Wiz Khalifa]

I'm a disgruntled skunk, shoot you out my butthole

俺は不機嫌なスカンクだ 肛門から攻撃してやる


[Snoop Dogg]

I'm a marijuana plant, I can get you fucked up

おれはマリファナだ お前をハイにしてやれる


[Kevin Hart]

And I'm Kanye West

おれはカニエ・ウェスト


[Chorus]

We love the Earth, it is our planet

俺たちは地球を愛してる 俺たちの星だ

We love the Earth, it is our home

俺たちは地球を愛してる 俺たちの故郷だ

We love the Earth, it is our planet

俺たちは地球を愛してる 俺たちの星だ

We love the Earth, it is our home

俺たちは地球を愛してる 俺たちの故郷だ

We love the Earth

俺たちは地球を愛してる


[Adam Levine]

Ba-dum-ba-dum-dum, ba-dum-da-di


We are the vultures, feed on the dead

俺たちはハゲワシだ 死体を食ってるんだ


[Shawn Mendes]

We're just some rhinos, horny as heck

俺たちはサイだよ 良いツノだろ


[Charlie Puth]

I'm just a giraffe, what's with this neck?

おれはキリンだ なんだこの首は?


[Sia]

Hippity-hop, I'm a kangaroo

ぴょんぴょん跳んでる 私はカンガルー

I hop all day, up and down with you

一日中跳んでるわ あなたと一緒に行ったり来たり


[Miley Cyrus]

I'm an elephant, I got junk in my trunk

私はゾウよ 鼻にはガラクタが入ってるわ


[Lil Jon]

What the fuck? I'm a clam!

マジかよ? おれはハマグリかよ!


[Rita Ora]

I'm a wolf. Howl!

私はオオカミ アオーン!


[Miguel]

I'm a squirrel, lookin' for my next nut

おれはリス 次の木の実を探してる


[Katy Perry & Lil Dicky]

And I'm a pony, just a freak horse, heh-heh-heh

私はポニー 変な馬よ ヒヒーン

But, uh, c'mon, get on (Get on, yah!)

だけど うーん 次行こう

Giddy up, let's ride

(馬に)はいはい さあ乗って


[Lil Yachty]

I'm HPV, don't let me in

おれはHPVだ 感染すんなよ


[Ed Sheeran]

I'm a koala and I sleep all the time

おれはコアラだよ 一日中寝てるんだ

So what? It's cute

それがどうした? 可愛いだろ


[Meghan Trainor]

We love you, India

私たちは愛してるわよ インド


[Joel Embiid]

We love you, Africa

俺たちを愛してるよ アフリカ


[Tory Lanez]

We love the Chinese

俺たちは中国を愛してる


[Lil Dicky]

We forgive you, Germany

俺たちは許すんだ ドイツを[Chorus: Lil Dicky, (Snoop Dogg), Meghan Trainor, Lil Dicky & Sia, John Legend]

Earth, it is our planet (It's our planet)

地球 それはおれたちのほしだ

We love the Earth (We love the Earth), it is our home (Home)

俺たちは地球を愛してる 俺たちの故郷

We love the Earth, it is our planet (It is our planet)

俺たちは地球を愛してる 俺たちの星

We love the Earth, it is our home

俺たちは地球を愛してる 俺たちの故郷

We love the Earth

俺たちは地球を愛してる

 


[Verse 3: Lil Dicky]

I'm a man (Hello?)

おれは人間だ おーい?

Can you hear me? (Anyone out there? Hello?)

聞こえてるか? 誰かいるか?おーい?

I've trudged the Earth for so damn long

おれは長い間地球をてくてく歩いてきた

And still don't know shit (What's going on?)

けど何にもわからないままなんだ 何が起きてる?

I hope it's not a simulation (Huh)

これが見せかけじゃないことを望むよ

Give each other names like Ahmed and Pedro

ハメドとかペドロみたいにお互い名前をつけて

And, yeah, we like to wear clothes, girls still look beautiful

そうだ 俺たちは服を着るのが好きなんだ 女の子は可愛く見える

And it covers up our human dick (Woo), eat a lot of tuna fish

大事なところ守ってくれるしなぁ たくさんマグロを食べる

But these days, it's like we don't know how to act

けど最近はどう行動すれば良いかわからなくなってる

All these shootings, pollution, we under attack on ourselves

射殺とか公害とか 自分自身を攻撃してる

Like, let's all just chill (Hey), respect what we built (Hey)

一旦冷静になろう 俺たちが築いたものを尊重するんだ

Like look at the internet! It's cracking as hell

インターネットを見てみろよ! データが破壊されたりめちゃくちゃだ

Fellas, don't you love to cum when you have sex? (Ayy)

男ども お前らはセックスしてる時はイきたいんだろ?

And I heard women orgasms are better than a dick's (Uh)

けど女の子は男よりイってるって聞いたぜ

So what we got this land for? What we gotta stand for?

それでなんのためにこの大地があるんだ? 何を表してんだ?

Love, and we love the Earth (The Earth)

愛だよ そして地球を愛すんだ


[Ariana Grande]

Oh, yeah, baby, I love the Earth

私は地球を愛してる

I love this planet

この星を愛してる


[Lil Dicky]

Hey, Russia, we're cool

なあロシア 俺たちはかっこいいんだ

Hey, Asia, all of you, c'mon

なあアジア 君達だよ 来るんだ

Every one of you from the plains to the Sahara

平原からサハラ砂漠までみんなだ

Let's come together and live

一緒になって生きよう


[Choir]

Hum-dum-dum-dae-dum, hum-dum-dum-dae-dum


[PSY]

우-우-우리는 지구를 사랑해요

俺たちは地球を愛してる


[Bad Bunny]

Amamos la tierra

俺たちは地球を愛してる


[Kris Wu]

我们爱地球

俺たちは地球を愛してる


[Outro: Lil Dicky, Ariana Grande & Justin Bieber]

(We love you, we love you)

俺たちはあなたを愛してる

C'mon everybody, I know we're not all the same

来いよみんな 俺たちは同じではないことを知ってる

But we're living on the same Earth

けど俺たちは同じ地球に住んでるんだ 

(We love you, we love you)

俺たちはあなたを愛してる

Have you ever been to Earth?

地球に行ったことある?

Everyone who is listening has been to Earth, Ariana

聞いている人は行ったことがあるよ アリアナ

(We love you, we love you)

俺たちはあなたを愛してる

We're not making music for aliens here

俺たちはエイリアンに向けて音楽を作ってるんじゃない

Are we gonna die?

僕たちは死ぬの?

You know what, Bieber? We might die

知ってるだろ?ビーバー いつか死ぬかもしれない

(We love you, we love you)

俺たちはあなたを愛してる

I'm not going to lie to you

おれは嘘はつかない

I mean, there's so many people out here who don't think global warming's a

おれは思う 地球温暖化が現実じゃないって考えてる奴らが多すぎる

 real thing. You know? We gotta save this planet. We're being stupid

     わかるだろ? この星を救わなきゃならない 俺たちは愚かなんだ

 

最後までご覧いただきありがとうございました!